فروش لنت ترمز در آشتیان

لنت ترمز آشتیان

برای خرید مناسب ترین لنت ترمز در آشتیان می توانید به فرالنت اعتماد کنید. کم کیفیت بودن لنت ترمزها و یا عملکرد نادرست آنها منجر به تهدید ایمنی افراد می شود. بنابراین بسیار مهم است که تعویض لنت ترمز را به موقع انجام دهید و همچنین لنت ترمزی را خریداری کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد. لنت ترمز مناسب، تجربه رانندگی شما و مهمتر از آن ایمنی را در خودروی شما تضمین می کند. بنابراین، حتی اگر فکر میکنید کم ارزش ترین چیزی که می توانید در یک فروشگاه قطعات بخرید همین لنت ترمز  است، باید بدانید این قطعه ارزش تصمیم گیری آگاهانه ی شما را دارد. ممکن است فکر کنید فروشنده به امنیت شما اهمیت میدهد و قطعه ی ایمنی را به شما ارائه میدهد، اما همیشه نمی‌توانید مطمئن باشید که فروشندگان بهترین و مناسب ترین لنت ترمز برای خودروی شما را به شما پیشنهاد میدهند. خوشبختانه، لنت ترمزها آن قدرها هم پیچیده نیستند. اگرچه تولیدکنندگان و برندهای متفاوتی از لنت ترمز در بازار وجود دارد و ترکیب‌های مختلفی از آنها برای اهداف مختلفی استفاده میشود، ولی شما با داشتن اطلاعات اولیه و آگاهی های خیلی کم هم میتوانید نیاز خودروی خود را بشناسید و بهترین و مناسب ترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید.

عملکرد لنت ترمز

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود. لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد. لنت های ترمز در یک کالیپر روی پیستون هایی که بر آن فشار وارد می کنند سوار می شوند و روتور ترمز بین لنت ها قرار می گیرد. با فشار دادن پدال ترمز، فشار هیدرولیک در سیستم ایجاد می شود و پیستون ها را به حرکت در می آورد که باعث می شود لنت ها روی روتور فشرده شوند و ترمز به چرخ ها انتقال داده شود.

فروش لنت ترمز در آشتیان
لنت ترمز در آشتیان

بهترین لنت ترمز

در حالت بسیار خوش بینانه، اغلب کارشناسان عمر مفید لنت ترمز را حدود 25 تا 70 کیلومتر می‌دانند، اما به طور معمول بسیاری از افراد لنت ترمز خودروی خود را بعد از حدود 40 هزار کیلومتر تعویض می‌کنند. با این حال، عادات رانندگی، نوع خودرو و نوع استفاده ی شما از خودرو و محیط و آب و هوا، همگی از جمله عوامل تاثیرگذار بر عمر لنت ترمزها هستند. لنت ترمزهای نیمه فلزی معمولاً حاوی 30 تا 60 درصد فلز است و اجزای آلی یا معدنی دیگری نیز به آن افزوده شده است. این نوع لنت ترمز در مواقعی که نیاز به ترمز شدید دارید به خوبی عمل می کند و در هر شرایط آب و هوایی کار می کند. این لنت ترمزها عمر طولانی نیز دارند. با این حال، روتورها را سریعتر فرسوده می کنند، پرسر و صداتر هستند و گرد و غبار بیشتری در هنگام ترمزگیری ایجاد می کنند.

لنت ترمز سرامیکی یا ارگانیک؟

لنت ترمزهای ارگانیک نسخه نرم تری از لنت های نیمه فلزی هستند. آنها حاوی فلزات کمتری هستند که به این معنی است که روی روتورهای شما زبری و سایش زیادی ایجاد نمیکنند. این همچنین به معنای صدای ترمز کمتر و گرد و غبار کمتر در هنگام ترمزگیری است. اما باید توجه کنید عمر این لنتها نسبت به لنتهای دیگر بسیار کمتر است.

لنت های سرامیکی نیز از ماده ای ساخته می شود که در کوره پخته می شود. لنت‌های ترمز سرامیکی دارای ویژگی‌هایی برعکس لنت‌های نیمه فلزی هستند، به این معنی که برای ترمزهای سنگین و شدید عملکرد خوبی ندارند و سریع‌تر فرسوده می‌شوند. مشابه لنت‌های ارگانیک، گرما را به خوبی مدیریت می‌کنند، گرد و غبار کمتری ایجاد می‌کنند و بی‌ سروصداتر هستند اما نسبت به سایر گزینه ها گران ترند.

نصب و راه اندازی لنت ترمز

رانندگانی که اطلاعات کلی در مورد خودرو دارند، اغلب لنت ترمز خود را خودشان تعویض می کنند. حتی اگر دانش عمومی و زیادی درباره خودرو ندارید، می‌توانید به راحتی با دستورالعمل‌هایی که به همراه آن‌هاست یا ویدیوهایی که در یوتیوب و آپارات ارائه می‌شوند، نحوه تعویض لنت ترمز را یاد بگیرید. اگر می خواهید با نصب لنت ترمز در هزینه خود صرفه جویی کنید، به دنبال کیت لنت ترمز باشید که شامل تمام سخت افزارهای لازم برای نصب و راه اندازی لنت های ترمز روی خودروی شما است. اگر در آشتیان زندگی مکینید و به دنبال خرد کیت لنت ترمز هستید میتوانید به فرالنت اعتماد کنید.

کلام آخر

تیم فرالنت می‌تواند با تجربه طولانی و زیاد خود در حوزه ی فروش لنت‌های ترمز به شما کمک کند تا بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید. اگر ساکن شهر آشتیان هستید و تمایل دارید که بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود خریداری کنید می‌توانید هم اکنون با سفارش آنلاین در سایت ما و از قسمت فروشگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را برای شما ارسال کنیم.

 

نظر (3)

    1. سلام. روز خوش
      بله. نمایندگی الیت در اراک هستیم و پخش به شهرهای مختلف استان و از جمله آشتیان را داریم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *