فروش لنت ترمز در ساوه

لنت ترمز ساوه

اگر میخواهید لنت ترمز مناسبی برای خودروی خود بیابید و در شهرستان ساوه زندگی میکنید کافی است سری به فروشگاه فرالنت بزنید. لنت ترمز در سال ۱۹۰۲ توسط فردریک لنکستر اختراع شد. لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمز وسایل نقلیه‌است که با به وجود آوردن اصطکاک با کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر می‌باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است توانی به میزان ۱۵۰ کیلووات مورد نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی (که در برخی نقاط از لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد می‌رسد) دفع می‌شود.

لنت وظیفه دارد با تولید نیروی اصطکاکی مناسب انرژی جنبشی چرخ متحرکی را که تحت تاثیر نیروی موتور می‌باشد را گرفته و به انرژی حرارتی تبدیل کند. و سپس انرژی حرارتی را در فضا پخش نماید که با این عمل اتومبیل از حالت حرکت به حالت سکون و یا از سرعت آن کاسته می‌شود. لنت باید ضریب اصطکاکی بالا و پایدار داشته و با تغییرات درجه حرارت خاصیت خود را از دست ندهد و همچنین باید در مقابل سائیدگی استحکام داشته و کاسه ترمز را خراش ندهد.

لنت ترمز ساوه

لنت ترمز چگونه کار می کند؟

لنت های ترمز در یک کالیپر روی پیستون هایی که بر آن فشار وارد می کنند سوار می شوند و روتور ترمز بین لنت ها قرار می گیرد. با فشار دادن پدال ترمز، فشار هیدرولیک در سیستم ایجاد می شود و پیستون ها را به حرکت در می آورد که باعث می شود لنت ها روی روتور فشرده شوند و ترمز به چرخ ها انتقال داده شود.

علائم فرسوده شدن لنت ترمز چیست؟

یکی از بارزترین نشانه های خرابی لنت ترمز، تولید صدا یا همان سوت کشیدن لنت است.  لنت های فرسوده معمولاً در هنگام ترمز صدایی شبیه سوت تولید می کنند و ممکن است هنگام حرکت یا شتاب گیری صدای خراشیدگی یا خرخر هم ایجاد کنند. کم شدن قدرت ترمزگیری و گرد و غبار اضافی نیز نشانه هایی هستند که نشان می دهند لنت ها باید تعویض شوند.

لنت ها با توجه به کیفیت و چگونگی استفاده، و موادی که در ساخت آنها به کاربرده شده است، عمر مفیدی دارند، این قطعه به مرور ساییده شده، و در صورت ساییدگی باید تعویض شود. در صورت عدم توجه به این مورد، احتمال خرابی و خط انداختن روی دیسک زیاد می باشد.

زمانی که هنگام ترمز گیری و فشار پدال ترمز ، خودرو به طرفی کشیده و منحرف میشود میتوان گفت عمر لنت به پایان رسیده است. البته انحراف خودرو دلایل متعددی دیگری نیز می تواند داشته باشد که از این موارد وجود ایراد در جلوبندی خودرو، کاهش باد لاستیکها و ساییدگی لاستیک ها هم اشاره کرد.

فروش لنت ترمز در ساوه

اگر هنگام ترمز، پدال به طور غیرمعمولی پایین برود، این ایراد به دلیل ساییدگی لنت و یا وجود نقص در سیستم هیدرولیک خودرو است. اگر در کف محل پارک خودرو و یا بر روی قطعات سیستم ترمز روغن ریزی مشاهده کردید، باید ترمز خودروی خود را بررسی کنید. اگر هنگام ترمز به پدال فشار زیادی وارد کنید، لنت ترمز آسیب می بیند و باید تعویض شود.

وقتی سطح روغن ترمز کاهش یابد و این کاهش چشمگیر و زیاد باشد، سنسورهای مرتبط با روغن دستور روشن شدن چراغ ترمز در صفحه کیلومتر خودرو می کنند. معنی این روشن شدن چراغ ترمز می تواند کاهش شدید گوشته لنت و اتمام لنت باشد. پس می توان گفت سطح روغن و ضخامت لنت رابطه ی مستقیمی با هم دارند.

عمر لنت ترمز چه قدر است؟

در حالت بسیار خوش بینانه، اغلب کارشناسان عمر مفید لنت ترمز را حدود 25 تا 70 کیلومتر می‌دانند، اما به طور معمول بسیاری از افراد لنت ترمز خودروی خود را بعد از حدود 40 هزار کیلومتر تعویض می‌کنند. با این حال، عادات رانندگی، نوع خودرو و نوع استفاده ی شما از خودرو و محیط و آب و هوا، همگی از جمله عوامل تاثیرگذار بر عمر لنت ترمزها هستند.

آیا خودم می توانم لنت ترمز را تعویض کنم؟

قطعا بله. تعویض لنت ترمز یکی از ساده ترین کارهایی است که می توانید در یک وسیله نقلیه انجام دهید و کاری است که بسیار از افراد میتوانند خودشان را این کار را انجام دهند. اما قبل از شروع کار، باید رویه خدمات وسیله نقلیه خود را مطالعه کنید تا تصمیم بگیرید به چه ابزاری نیاز دارید و آیا میتوانید از پس این کار بربیایید یا نه. در صورتی که احساس میکنید این کار شما نیست به سادگی میتوانید به اولن تعمیرگاه پیش روی خود مراجعه کرده و کار را به کاردان بسپارد. اگر ساکن شهر ساوه هستید میتوانید هم اکنون با سفارش از فرالنت لنت ترمز مناسب خودروی خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

بهترین لنت ترمز برای پراید، تیبا و ساینا

ساتریک، ایسر، سیف لاین

بهترین لنت ترمز برای ال 90، رانا و دنا

الیگ، ساتریک و سیف لاین

بهترین لنت ترمز برای جک

الیگ، FETCH، PSW

بهترین لنت ترمز برای خودروهای خارجی

HI-Q، Hi-Tech، الیگ

سخن نهایی

تیم فرالنت می‌تواند با تجربه طولانی و زیاد خود در حوزه ی فروش لنت‌های ترمز به شما کمک کند تا بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید. اگر ساکن شهر ساوه هستید و تمایل دارید که بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود خریداری کنید می‌توانید هم اکنون با سفارش آنلاین در سایت ما و از قسمت فروشگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را برای شما ارسال کنیم.

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *