فروش لنت ترمز در الیگودرز

لنت ترمز الیگودرز

اگر میخواهید لنت ترمز مناسبی برای خودروی خود بیابید و در شهرستان الیگودرز زندگی میکنید کافی است سری به فروشگاه فرالنت بزنید. لنت ترمز خودرو در سال ۱۹۰۲ توسط فردی به نام فردریک لنکستر اختراع شد. لنت ترمز قسمتی از سیستم ترمزگیری خودرو است که با ایجاد اصطکاک با کاسه ترمز باعث شتاب منفی در خودرو و در نهایت توقف آن می‌شود. قدرت این سیستم معمولاً ۱۰ برابر قدرت موتور و حتی بیشتر هم میتواند باشد. برای متوقف ساختن خودرویی با وزن یک تن که با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت در حرکت است به قدرتی حدود ۱۵۰ کیلووات نیاز است. این توان به صورت انرژی حرارتی که در برخی جاهای لنت ترمز دمای آن به ۳۰۰الی ۸۰۰ درجه سانتیگراد هم می‌رسد، دفع می‌شود.

لنت ترمز ارگانیک

در حدود ۶۷ درصد از خودروهای جدید فروخته شده در ایالات متحده به صورت استاندارد، دارای لنت ترمز ارگانیک هستند. این نوع لنت از مخلوطی از الیاف و موادی مانند لاستیک، ترکیبات کربنی، شیشه یا فایبرگلاس و کولار ساخته شده است و با رزین به هم متصل می‌شود. آنها گرد و غبار کمتری نسبت به سایر انواع لنت ترمز مانند لنت‌های فلزی تولید می‌کنند و با قیمت پایین تری در دسترس هستند.

بر خلاف لنت ترمز آزبست که عمدتاً در وسایل نقلیه سنگین و با کارایی بالا استفاده می‌شود و اصطکاک زیادی ایجاد می‌کند، لنت ترمز ارگانیک اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می‌کند. این نوع لنت برای رانندگانی که از اتومبیل خود برای رانندگی و رفت و آمد روزمره استفاده می‌کنند مناسب است. لنت‌های NAO نرم‌تر از سایر لنت‌های ترمز هستند، که باعث می‌شود آنها ساکت‌تر و بی صداتر از سایر لنت‌ها باشند و فشار زیادی به روتورهای ترمز وارد نمی‌کنند، که این یک مزیت است زیرا تعمیر یا تعویض روتورهای ترمز در صورت آسیب دیدن معمولاً هزینه بر است.

لنت ترمز ارگانیک یا آلی
لنت ترمز ارگانیک

با این حال، لنت‌های ترمز ارگانیک در مقایسه با سایر انواع لنت ترمز دارای معایبی هستند. لنت‌های ترمز ارگانیک به دلیل ماهیت ترکیبی خود می‌توانند سریع‌تر فرسوده شوند، به این معنی که ممکن است نیاز به تعداد دفعات تعویض بیشتری داشته باشند. این لنت‌ها همزمان با فرسوده شدن، ممکن است گرد و غبار تولید کنند. آنها همچنین در محدوده دمایی کمتر می‌توانند بهترین عملکرد خود را بروز دهند. بنابراین لنت ترمزهای ارگانیک در آب و هوای خیلی گرم یا زمانی که خیلی تحت فشار قرار گرفته و بیش از حد گرم می‌شوند، عملکرد خوبی ندارند. از طرف دیگر لنت‌های ترمز ارگانیک سطح تراکم پذیری بالاتری دارند، به این معنی که راننده باید با فشار بیشتری روی پدال ترمز را فشار دهد تا آنها را درگیر کند. در کل لنت‌های ترمز ارگانیک برای خودروهای سبک تر که نیازی به ترمز شدید زیادی ندارند، مناسب تر هستند.

اگر با خودروی خود مسافت زیادی رانندگی نمی کنید، لنت ترمز ارگانیک بهترین گزینه ارزان قیمت برای شما است. مهم تر از اینکه کدام نوع را انتخاب می‌کنید این است که ترمزهای خود را بررسی کرده و لنت‌های ترمز خود را به طور مرتب تعویض کنید. اگر ساکن شهر الیگودرز هستید و قصد تعویض لنت خودروی خود را دارید، میتوانید هم اکنون با سفارش از فرالنت لنت ترمز مناسب خودروی خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

علائم نشان دهنده زمان تعویض لنت ترمز

با شنیدن صدای جیغ در پایه لنت هنگام تماس با روتور، متوجه خواهید شد که لنت‌های ترمز شما نیاز به تعویض دارند. اگر آن صدا را می‌شنوید، برای خرید لنت جدید خیلی معطل نکنید. تصمیم‌گیری بین نوع لنتی که می‌خرید به شما بستگی دارد.

عدم توجه به هشدار های زمان تعویض لنت ترمز می تواند، حتی در صورت عدم بروز حادثه، باعث خسارت به اجزای دیگر چرخ و سیستم ترمز خودرو شود. در سیستم ترمز, لنت ها وظیفه سنگینی بر دوش دارند. وقتی شما پدال ترمز را فشار میدهید لنت به دیسک چرخ و کاسه چرخ کاملا چسبیده و باعث کم کردن سرعت خودرو(شتاب منفی) و در نهایت توقف کامل وسیله نقلیه شما می شود.

فروش لنت ترمز در الیگودرز

در این زمان نیروی حرکتی چرخ ها در اثر اصطکاک لنت با دیسک یا کاسه ترمز به انرژی گرمایی تبدیل و آزاد می شود تا خودرو بایستد. زمان تعویض لنت ترمز در خودرو شما با علائم خاصی بروز می کند و خود را به راحتی نشان میدهد. در خودروهایی که دارای سیستم هشدار لنت ترمز می باشند خودرو بطور هوشمند کم بودن میزان لنت خودرو شما را تشخیص داده و چراغ هشدار لنت روی صفحه کیلومتر خودرو شما روشن می شود. به طور کلی اگر هر کدام از این عیوب را مشاهده کردید، نسبت به تعویض این قطعه اقدام کنید:

  • شنیدن صدای عجیب در هنگام ترمز گرفتن
  • اختلال در کنترل خودرو هنگام پیچیدن
  • لرزش پدال ترمز
  • چرب شدن لنت به دلیل نشتی روغن
  • کاهش ضخامت گوشته این وسیله به دلیل ساییدگی بیش از حد
  • تغییر شکل این قطعه به دلیل استفاده بیش از حد

گاهی یک متر طول خط ترمز کوتاهتر، فاصله بین مرگ و زندگی شما است. پس با انتخاب پارس لنت و ترمزگیری سریع و فوق العاده محصولات این کشور، احتمال وقوع حوادث را برای خود و سرنشینانتان به حداقل برسانید. تیم فرالنت می‌تواند با تجربه طولانی و زیاد خود در حوزه ی فروش لنت‌های ترمز به شما کمک کند تا بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید. اگر ساکن شهر الیگودرز هستید و تمایل دارید که بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود خریداری کنید می‌توانید هم اکنون با سفارش آنلاین در سایت ما و از قسمت فروشگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را برای شما ارسال کنیم.

 

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *