قیمت لنت اراک

لنت ترمز

لنت ترمز یکی از بخش های مهم و کلیدی سیستم ترمز خودرو می باشد که اگر این قطعه به خوبی کار نکند، سایر قسمت های سیستم ترمز ماشین مانند کالیپرها، روتورها و دیسک ترمز دچار مشکل می شوند و زودتر از موعد خراب می شوند. علاوه بر این، کم بودن کیفیت لنت و یا عملکرد نادرست آن منجر به تهدید ایمنی افراد می شود. بنابراین بسیار مهم است که تعویض لنت ترمز را به موقع انجام دهید و همچنین لنت ترمزی را خریداری کنید که کیفیت مناسبی داشته باشد. در ادامه به شما کمک میکنیم تا دیدگاه درستی از قیمت لنت ترمزهای مختلف در بازار داشته باشید.

لنت ترمز ارگانیک یا آلی

لنت ترمزهای ارگانیک بدون آزبست (NAO) یا به طور ساده تر همان لنتهای ترمز ارگانیک از نظر اقتصادی بسیار مقرون به صرفه‌تر هستند. با این حال، این به قیمت کمتر بودن عمر لنت ترمز تمام می شود. این لنت ها برای کنترل ترمزهای سنگین طراحی نشده اند. این لنت ترمزها مقدار قابل توجهی گرد و غبار در هنگام ترمز کردن خودرو تولید می کنند. این محصولات گزینه ای عالی برای تولیدکنندگان و البته مصرف کنندگانی اند که به دنبال پایین نگه داشتن هزینه ها هستند، اما تقریباً همیشه بهتر است سراغ محصولاتی بروید که از مواد اصطکاکی دیگر استفاده می کنند.

قیمت لنت اراک
لنت ترمز ارگانیک یا آلی

یکی از پر استفاده ترین لنت های ترمز در کشور آمریکا، لنت ترمز ارگانیک می باشد. این مدل لنت اصطکاک متوسطی را بدون گرمای زیاد ایجاد می کند و برای افرادی که با ماشین خود به صورت روزانه رفت و آمد می کنند مناسب است. لنت ترمز ارگانیک نرم تر از لنت های دیگر است که همین موضوع باعث شده هنگام ترمز گرفتن سر و صدای کمتری را ایجاد کند و آسیبی به روتورها وارد نکند.

در مورد معایب لنت ترمز ارگانیک نیز لازم به توضیح است این مدل لنت سریع تر دچار فرسودگی می شود و نیاز است زودتر از سایر لنت ها تعویض شود. علاوه بر این، لنت ارگانیک عملکرد مناسبی را در آب و هوای گرم ندارد و اگر شما در آب و هوای گرم زندگی می کنید لنت ترمز ارگانیک مناسب ماشینتان نخواهد بود. مورد آخر اینکه لنت ارگانیک برای درگیر شدن با دیسک نیاز به فشار بیشتری روی پدال ترمز دارد که همین موضوع باعث شده این لنت برای خودروهای سبک مناسب تر باشد.

لنت ترمز فلزی

هرچه قدر مقدار فلز استفاده شده در لنت ترمزها افزایش پیدا کند، عملکرد و عمر لنت ترمز هم بیشتر میشود. لنت های نیمه فلزی با محتوای 30 تا 60 درصد فلز بیشتر برای کاربردهای خیابانی و شهری رایج هستند. این لنت ها عملکرد و عمر خوبی برای استفاده در خودروهای شهری دارند. فلز بیشتر در لنت ترمز باعث میشود که لنت ها روی روتورها سخت تر حرکت کنند و ترمز با قدرت تری رخ دهد. لنتهای دارای مواد فلزی بیشتر، گزینه‌ای عالی برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای ورزشی قدرتی و مسابقاتی هستند و معمولا از این لنتها در خودروهای شهری و برای استفاده های روزانه نباید استفاده کرد. این لنت ها به خوبی گرما را پخش می کنند ولی گرد و غبار بیشتری را ایجاد می کنند و همچنین پر سر و صدا هستند. البته لازم به توضیح است که لنت ترمز فلزی سریع تر خنک می شود که این مسئله به خاطر وجود فلز در ساختار این لنت ها است. از نقاط قوت لنت ترمز فلزی می توانیم به عملکرد خوب ترمز با فشار دادن کم پدال ترمز، قیمت مناسب آن و کارایی خوب برای ماشین های اسپرت و کسانی با سرعت بالا رانندگی می کنند اشاره کنیم.

لنت ترمز سرامیکی

تولید لنت های ترمز سرامیکی در حال افزایش است. این لنتها به دلیل توانایی آنها در عملکرد مناسب، دوام و جنبه های دیگری که برای رانندگان ارزش دارند، مطلوب هستند. ترکیب دقیق مواد استفاده شده در این لنت ها در برندهای مختلف، متفاوت است، اما نام آنها به دلیل استفاده از سرامیک کوره ای در این لنت ها گرفته شده است. یکی از ویژگی های جالب این لنتها این است که وقتی صدا ایجاد می کنند، عموماً در فرکانس هایی است که توسط گوش انسان قابل تشخیص نیست. همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، این لنتها گرانتر از سایر لنتها هستند، اما بسیاری این هزینه بیشتر را در ازای مزایای بیشتری که دریافت میکنند، منصفانه می دانند.

همانطور که گفتیم لنت ترمز سرامیکی صدای کمتر و همچنین گرد و غبار اندکی را موقع ترمز تولید می کند. این لنت ترمز بر خلاف لنت ترمز ارگانیک برای هر شرایط آب و هوایی مناسب است که اگر به طور معمول از ماشین خود استفاده می کنید این لنت مناسب شماست. علاوه بر این، لنت ترمز سرامیکی قدرت ترمز گیری خوب و طول عمر مناسبی دارد. فقط باید دقت کنید لنت ترمز سرامیکی برای شرایط شدید رانندگی مانند هوای بسیار سرد و یا شرایط مسابقه‌ای گزینه مناسبی نیست. تیم فرالنت در اراک می‌تواند با تجربه طولانی و زیاد خود در حوزه ی فروش مناسب ترین لنت‌ ترمز به شما کمک کند.

قیمت گذاری لنت ترمز

شرایط اقلیمی و آب و هوایی که در آن حضور دارید، نوع لنت ترمزی که انتخاب می کنید و نوع خودرویی که میخواهید برای آن لنت ترمز خریداری کنید (ماشین مسابقه، موتورسیکلت یا خودرو شهری) بزرگ ترین عوامل تعیین کننده در قیمت یک لنت ترمز هستند. اما این به خودتان بستگی دارد که بتوانید بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید. گاهی میتوان با پرداخت هزینه کمتر و خرید یک لنت ایرانی برای خودرویی مانند پراید که فقط در سطح شهر تردد میکند، بهترین خرید را تجربه کرد؛ ولی اگر شما صاحب خودرویی از برندهای بنز و بی ام و هستی احتمالا باید خودتان این موضوع را مدنظر داشته باشید که باید با پرداخت هزینه های بیشتر لنت ترمزی خارجی یا حتی ایرانی اما بسیار با کیفیت تهیه کنید تا در نهایت هم سلامت و سرنشینانتان تامین شود و هم به خودرویتان کمترین آسیب وارد گردد. در آخر باید بپرسیم:

لنت ترمز ایرانی بخریم یا خارجی ؟

در جواب باید بگوییم اگر هزینه و قیمت لنت ترمز برای شما مهم نیست خرید لنت های خارجی توصیه می شود. اما اگر میخواهید هزینه کمتری کنید، میتوانید سراغ لنتهای لنتهای ایرانی با کیفیتی مثل پارس و آفورتیس و بقیه برندهای معروف بروید. تیم فرالنت اراک می‌تواند با تجربه طولانی و زیاد خود در حوزه ی فروش لنت‌های ترمز به شما کمک کند تا بهترین لنت ترمز را برای خودروی خود انتخاب کنید. اگر قصد تعویض لنت ترمز خودروی خود را دارید می‌توانید هم اکنون با سفارش آنلاین در سایت ما و از قسمت فروشگاه محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید تا در کمترین زمان ممکن آن را برای شما ارسال کنیم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *